Monday, March 14, 2011

Sensitiviti - Bergantung Kepada Cara Penyampaian.


Aku rasa tidak salah menggunakan gambar Ultraman, cuma persembahannya dalam Berita Harian tu agak kurang sensitiviti. Korang rasa kartun aku di atas menyinggung sensitiviti ke tidak? Sekadar ingin tahu.

Semoga Jepun bangkit selepas ini, walaupun berita hari ni mengatakan kebocoran radiasi harap-harap pasukan penyelamat dapat melakukan yang terbaik. Semoga rakyat kita di sana semuanya selamat.

13 comments:

  1. katon ini gua agak terkesan ...
    apa yg mau disampaikan mngkin lain
    tp perspektif yg mentafsir lain2

    p/s: ya smga semua baik2

    ReplyDelete
  2. Mungkin yang ini lebih sesuai...

    ReplyDelete
  3. bagi aku tak salah bergurau tapi biarlah pada tempatnya..orang lain ditimpa musibah,jangan la kita seakan mengejek walau takde niat...

    akhirnya BH termasuk dlm berita CNN.ermm....hehehe

    ReplyDelete
  4. yang pasal Nabi Muhammad pakai serban bom tu ada CNN kecoh tak?

    ReplyDelete
  5. Minta kebenaran untuk republish komik ini diblog saya :)

    ReplyDelete
  6. Frodo :- terkesan yang macam mana tuh, kesan gumbira ke sedih?

    Feyus :- yelo do Yus.

    Anif :- Share je,xda masalah.

    Yuyu :- masuk CNN eh?

    Sharkox :- ha`ah yang tu senyap je pulak kan. tengok le sape punya kompeni beb.

    ReplyDelete
  7. kalau gmbar ni keluar dulu sblum dlm berita harian tu, mungkin tak terkesan sgt sensitivitinya...

    ReplyDelete
  8. Dulu DC komik ada lukis karikatur superhero Amerika sugul dengan berlatarbelakang WTC yang roboh akibat serangan pengganas

    ReplyDelete
  9. entahlah....sakit hati rasanya bila cakap psl benda-benda mcm nie...
    xpe...(sabar-sabar).....

    ReplyDelete
  10. Setuju. Tidak salah utk berjenaka dgn karikatur/ilustrasi. Tetapi harus ingat, matlamat tidak menghalalkan cara. Never and ever.

    Bagi pandangan aku, kartun ko ni tidaklah menyentuh isu kenegaraan/keagamaan dll. Ringkas tetapi berkesan.

    Serius. Kartun ko mantap!

    ReplyDelete
  11. kalo kartun yang neh masuk CNN hakak pon tumpang bangga dik oi,good job. ini lain pulek citernyer..rakyat mesia yg ader kat saner pon terasa tempiasnyer dan menanggung malu walau BH dah mohon maaf,hadeiiii..

    ReplyDelete
  12. Wuiyo x nak la masuk CNN, nanti femes susah wakakak..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...